سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راسخان در دانش کسانی اند که دست نیکی و زبان راست و دل صاف وعفّت شکم و فرج دارند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 91 شهریور 17 , ساعت 10:23 عصر

با گذشت پانزده روز از شهریورماه، آمار تماشاگران نمایش‌های «کلمه، سکوت، کلمه» به کارگردانی مائده طهماسبی و «آنتیگونه» به کارگردانی همایون غنی‌زاده با احتساب روزهای شنبه اعلام شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‎الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر، نمایش 90 دقیقه‌ای "آنتیگونه" که قرار بود اجراهای خود را از ابتدای شهریور در سالن شماره یک مجموعه تماشاخانه ایرانشهر آغاز کند، از دوم شهریور در دو بخش کارگاهی و اجرای عموم میزبان بیش از 600 تماشاگر بوده است.

 

این نمایش که از حضور بازیگران کشور استونی و آتیلا پسیانی بهره می برد، شنبه 18 شهریورماه نیز در دو سانس 19 و 30 و 21 و 30 دقیقه بروی صحنه خواهد رفت.

 

نمایش «کلمه سکوت کلمه» به کارگردانی مائده طهماسبی هم از دیگر نمایش‌های صحنه‌ای مجموعه تماشاخانه ایرانشهر است که اجراهای خود را از 5 شهریورماه با بازی فرهاد آئیش، مریم سعادت، رامین ناصرنصیر، فرشته صدرعرفایی، سعید چنگیزیان، سینا رازانی، امیرحسین رستمی، شبنم فرشادجو، مهسا طهماسبی، سهیل پیغمبری و امیر صارمی در تالار استاد سمندریان آغاز کرده است.

 

این نمایش 60 دقیقه‌ای که تا 7 مهرماه اجراهای خود را در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر ادامه خواهد داد، تا روز پنجشنبه 16 شهریورماه میزبان بیش از 1500 تماشاگر بوده است.

 

این خبر می افزاید؛ نمایش «کلمه، سکوت، کلمه» در شب افتتاح خود که با حضور علی نصیریان برگزار شد نیز میزبان بیش از 300 هنرمند، خبرنگار و مسئولین فرهنگی _ هنری کشور همچون علی نصیریان، مجید سرسنگی، هنگامه قاضیانی، سیامک صفری، حسن معجونی، گلاب آدینه، مریم معترف، داریوش مودبیان، اردلان شجاع‌کاوه، قاسم زارع و ... بوده است.

 

در پایان یادآور می شود، دو نمایش‌ ایتالیایی «لو» و 3(A+B) به کارگردانی «کلودیا سوراچه» نیز از 28 شهریورماه سال جاری اجراهای خود را در سالن شماره یک مجموعه تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌کند.


پنج شنبه 91 شهریور 16 , ساعت 6:19 عصر

رئیس پژوهشکده فناوری و مهندسی دریا مؤسسه ملی اقیانوس‎شناسی از تجهیز سکوهای پیش‎بینی امواج دریا در خلیج‎فارس و دریای عمان از هفته اول مهر ماه خبر داد.

 

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر سعید مظاهری در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر سکوی بلال در منطقه جنوب لاوان به ایستگاه‎های اندازه‎گیری و برداشت‎های میدانی امواج مجهز شده است و در نظر داریم سه سکوی دیگر در خلیج فارس و دریای عمان را به دستگاه‎های اندازه‎گیری تجهیز کنیم.

 

وی افزود: بر اساس پیش‎بینی انجام شده اولین محموله تجهیزات این سکوها دهه اول مهرماه وارد کشور شده و از آن زمان کار تجهیز آغاز می‎شود.

 

عضو هیإت علمی مؤسسه ملی اقیانوس‎شناسی با بیان اینکه دو محموله دیگر را هم تا پایان فصل پاییز دریافت خواهیم کرد، گفت: امسال این سکوها به طور کامل تجهیز خواهد شد.

 

وی همچنین افزود: با موافقتی که بین شرکت نفت فلات قاره و مؤسسه ملی اقیانوس‎شناسی انجام گرفته، قرار شد تا تجهیزات اندازه‎گیری مشخصات آب بر روی سکوهای نفتی این شرکت در خلیج‎فارس و دریای عمان نصب شود.

 

مظاهری تصریح کرد: این دستگاه‎ها مشخصات میدانی و هیدرودینامیکی دریا را اندازه‎گیری می‎کنند و تغییرات سطح آب، امواج و باد مورد مطالعه و ارزیابی قرار می‎گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: این داده‎ها در بخش ترابری دریا، طراحی سازه‎های دریایی، طراحی خطوط لوله، نصب خطوط لوله در دریا، اکتشاف و تفریح کاربرد دارند.


پنج شنبه 91 شهریور 16 , ساعت 6:18 عصر

سازمان جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با همکاری مرکز تحقیقات ابریشم کشور، برای احداث خزانه ژنتیکی ارقام پرتولید درخت توت و بانک ژن کرم ابریشم در استان گلستان تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

 

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این تفاهم‌نامه بین رؤسای سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاوزی و منابع طبیعی استان گلستان، با هدف فراهم کردن بستر توسعه نوغانداری و تولیدات مرتبط با آن در استان گلستان، امضاء و مبادله شد.

 

بر اساس آمارهای موجود، استان گلستان به ترتیب 22، 16 و 21 درصد نخ ابریشم، پیله خشک و پیله تر کشور را تولید می‌کند. علاوه بر آن با قرار گرفتن در کمربند میانی فعالیتهای نوغانداری در استان‌های شمالی و شمال شرقی، در مقایسه با سایر مناطق نوغان خیز کشور از برتری نسبی جهت احداث خزانه ژنتیکی درختان توت و بانک ژن کرم ابریشم برخوردار است.

 

هدف از امضای این تفاهم نامه، توسعه همکاری‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی ما بین ارگان‌های امضا کننده و آشنایی بیشتر با علوم و فنون روز صنعت نوغانداری به منظور شناخت و پاسخگویی به نیازهای متقابل مرکز تحقیقات ابریشم کشور، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان جهت بهبود و افزایش کمی و کیفی تولیدات ابریشمی این استان ذکر شده است.

 

زمان اجرای این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا و مدت آن نامحدود است. «ایجاد کلکسیون ذخایر ژنتیکی درخت توت، بانک ژن کرم ابریشم و توسعه توتستان‌های استان»، «حمایت از تحقیقات کاربردی در قالب اجرای طرحها و پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط با کرم ابریشم و درخت توت جهت پاسخگویی به نیازهای بخش، سازمان و بهره برداران منطقه»، «امکان استفاده از فضاها و عرصه‌های آموزشی و پژوهشی طرفین (ایستگاه، مزارع، آزمایشگاه‌ها و تأسیسات) جهت اجرای دوره‌های آموزشی مشترک و انجام بازدیدهای علمی کارشناسان و بهره برداران»، «انتقال دانش فنی بین سه دستگاه و همکاری در جهت بومی سازی فناوری‌های مرتبط با تحقیقات ابریشم و ارسال نتایج و یافته‌های تحقیقاتی برای سازمان جهاد کشاورزی استان» و «انجام تمهیدات لازم برای تقویت پایه علمی و تجربی کارشناسان و تکنسین‌های سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان» برخی از مهمترین مفاد این تفاهم‌نامه هستند.

 

برابر این تفاهم‌نامه تأمین هزینه‌های مرتبط با انجام مفاد این تفاهم‌نامه بر اساس ضوابط و مقررات مالی به عهده سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و تأمین بیش از 110 نوع مختلف کرم ابریشم و ارقام پرمحصول توت در عهده مرکز تحقیقات کرم ابریشم کشور است که با مساعدت سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در خصوص تأمین اعتبارات تملکی و هزینه‌ای مورد نیاز برای احداث توتستان نمونه و سالن‌های پرورش کرم ابریشم قابل اجرا خواهد بود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ