سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکیم، کسی است که بدی را با خوبی پاداش دهد . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 91 شهریور 16 , ساعت 6:19 عصر

رئیس پژوهشکده فناوری و مهندسی دریا مؤسسه ملی اقیانوس‎شناسی از تجهیز سکوهای پیش‎بینی امواج دریا در خلیج‎فارس و دریای عمان از هفته اول مهر ماه خبر داد.

 

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر سعید مظاهری در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر سکوی بلال در منطقه جنوب لاوان به ایستگاه‎های اندازه‎گیری و برداشت‎های میدانی امواج مجهز شده است و در نظر داریم سه سکوی دیگر در خلیج فارس و دریای عمان را به دستگاه‎های اندازه‎گیری تجهیز کنیم.

 

وی افزود: بر اساس پیش‎بینی انجام شده اولین محموله تجهیزات این سکوها دهه اول مهرماه وارد کشور شده و از آن زمان کار تجهیز آغاز می‎شود.

 

عضو هیإت علمی مؤسسه ملی اقیانوس‎شناسی با بیان اینکه دو محموله دیگر را هم تا پایان فصل پاییز دریافت خواهیم کرد، گفت: امسال این سکوها به طور کامل تجهیز خواهد شد.

 

وی همچنین افزود: با موافقتی که بین شرکت نفت فلات قاره و مؤسسه ملی اقیانوس‎شناسی انجام گرفته، قرار شد تا تجهیزات اندازه‎گیری مشخصات آب بر روی سکوهای نفتی این شرکت در خلیج‎فارس و دریای عمان نصب شود.

 

مظاهری تصریح کرد: این دستگاه‎ها مشخصات میدانی و هیدرودینامیکی دریا را اندازه‎گیری می‎کنند و تغییرات سطح آب، امواج و باد مورد مطالعه و ارزیابی قرار می‎گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: این داده‎ها در بخش ترابری دریا، طراحی سازه‎های دریایی، طراحی خطوط لوله، نصب خطوط لوله در دریا، اکتشاف و تفریح کاربرد دارند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ